انتشار مقالات سبک زندگی، اطلاعات عمومی ....

انتشار مقالات سبک زندگی، اطلاعات عمومی ....

انتشار مقالات سبک زندگی، اطلاعات عمومی ....

انتشار مقالات سبک زندگی، اطلاعات عمومی ....

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی


تاپ و شلوارک هزینه خرید بالایی ندارند به همین دلیل هم می‌توانید چند مدل آن را به صورت همزمان خریداری کرده و به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید.

لباس‌های خانگی بیشترین درصد از لباس‌هایمان را تشکیل می‌دهند و از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند پس بهتر است در هنگام خرید لباس خانگی به موارد بسیاری توجه کرد. تاپ و شلوارک از جمله لباس‌هایی از که در خانه به کار برده می‌شود. در ادامه این مطلب مدل تاپ و شلوارک خانگی را مشاهده کرده و نکات ریز خرید لباس خانگی را خواهید خواند. با ما همراه باشید.

در هنگام خرید تاپ و شلوارک خانگی، جنس لباس را مدنظر قرار داده و مناسب‌ترین جنس را انتخاب کتید. لباس‌های نخی می‌توانند بهترین انتخاب برای خانه باشند.


لباس‌هایی که برای پوشیدن در خانه انتخاب می‌کنید باید متناسب با فصل باشند تا بدن را در فصل گرما از گرما حفظ کرده و در فصل سرما نیز از سرما حفظ کند. تاپ و شلوارک نیز از این قانون تبعیت می‌کنند.


از پوشیدن لباس‌های کهنه و رنگ و رو رفته مهمانی بخصوص لباس‌های مجلسی، در خانه خودداری کنید، چون این لباس‌ها جنس زبری داشته و برای پوشیدن در منزل مناسب نیستند. علاوه بر این لباس خانه باید مرتب و‌تر و تمیز باشد تا انرژی بیشتری به شما و زندگی‌تان ببخشد.

تاپ و شلوارک خانگی را می‌توانید در فصل تابستان و بهار استفاده کرده و در فصل زمستان نیز با یک کت خانگی ست کرده و بپوشید.

در انتخاب لباس خانگی سعی کنید نظر افرادی را که در خانه با آن‌ها زندگی می‌کنید جویا شوید، چون آن‌ها بیشتر از هر فرد دیگری لباس شما را مشاهده می‌کنند.

تاپ و شلوارک هزینه خرید بالایی ندارند به همین دلیل هم می‌توانید چند مدل آن را به صورت همزمان خریداری کرده و به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید.

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

 

مدل‌های جدید تاپ و شلوارک خانگی

منبع: پارسینه

مدل پیراهن هاوایی مردانه


مدل پیراهن های هاوایی, مدل پیراهن های هاوایی مردانه

پیراهن هاوایی

 

مدل پیراهن هاوایی

پیراهن هاوایی، پیراهن هایی هستند که از طرح های ریز و درشت به شکل گل، برگ، درخت و... به صورت های رنگ های متفاوت با زمینه ی تیره یا روشن استفاده می شود.

پیراهن هاویی مردانه

پیراهن های فلورال یا پیراهن هاوایی مردانه پیراهن هایی هستند که طرح چاپ شده روی آنها به صورت گل گلی ریز یا درشت است و به خاطر رنگ های شاد و گاها تند این پیراهن ها ممکن است ست کردن آنها کمی سخت باشد

 

پیراهن های هاوایی از پیراهن های نخی است که در تابستان طرفداران بسیاری دارد. این پیراهن ها علاوه بر رنگ های شاد آن بسیار خنک و سبک هستند.

 

پیراهن های هاوایی را می توان با شلوار کتان و جین و هر شلوار راحتی به تن کنید. پیراهن های هاوایی را هرگز با شلوارهای طرح دار نپوشید. برای شیک شدن از شلوار و یا شلوارک های ساده و ست با رنگ پیراهن تان به تن کنید.

 

مدل پیراهن هاوایی, پیراهن هاوایی مردانه

مدل پیراهن هاوایی

 

پیراهن هاوایی با زمینه ی تیره, پیراهن های هاوایی رنگی

پیراهن هاوایی مردانه

 

شیک ترین پیراهن های هاوایی, پیراهن های هاوایی جدید

مدل پیراهن هاوایی مردانه

 

مدل پیراهن های هاوایی مردانه, مدل های پیراهن هاوایی

شیک ترین مدل پیراهن هاوایی

 

پیراهن هاوایی مردانه, مدل پیراهن های هاوایی

پیراهن هاوایی گل گلی


پیراهن های هاوایی با زمینه ی روشن, پیراهن هاوایی با زمینه ی تیره

مدل پیراهن هاوایی

 

پیراهن های هاوایی رنگی, شیک ترین پیراهن های هاوایی

پیراهن هاوایی با زمینه ی تیره

 

شیک ترین پیراهن های هاوایی,پیراهن هاوایی مردانه

مدل پیراهن هاوایی روشن

 

پیراهن های هاوایی جدید,مدل پیراهن هاوایی

زیباترین مدل پیراهن هاوایی

 

مدل پیراهن های هاوایی, مدل پیراهن های هاوایی مردانه

پیراهن هاوایی مردانه

 

مدل پیراهن هاوایی, پیراهن هاوایی مردانه

مدل پیراهن هاوایی

 

گردآوری: بیتوته

چگونه با یقه فراک یک جنتلمن خوش پوش به نظر برسیم؟

یقه فراک همان مدل یقه‌ی پیراهن مردانه است که مانند دو بال یا مثلث کوچک به نظر می‌رسد. پیراهن‌هایی که این مدل یقه را دارند مناسب‌ترین پیراهن‌های مردانه برای استفاده از اکسسوری پاپیون در مراسم‌های رسمی و مجالس بزرگ هستند.


یقه فراک یا همان بال‌های مثلثی شکل؟

یقه فراک یا همان یقه‌ی بالدار را می‌توان  از سایر یقه‌های پیراهن مردانه فانتزی‌تر و لوکس‌تر دانست و شاید هیچ مدل کت و شلواری به اندازه‌ی تاکسیدو را نتوان یافت که هم قد و قواره‌ی این مدل یقه‌ی لباس مردانه باشد. مدل یقه‌ی فراک، یک یقه‌ی کوتاه یا بسیار کوچک است که از دو بال یا مثلث کوچک تشکیل شده که بسیار محکم و آهار خورده هستند و تقریبا می‌توان گفت روی هوا می‌ایستند!

به علت شکل ظاهری این مدل یقه مردانه که شبیه دو بال کوچک است به همین نام یعنی ( wing collar ) شناخته می‌شود. این مدل یقه برای بیشتر موقعیت‌های رسمی و به اصطلاح فرمال، گزینه‌ی بسیار جادویی است. در واقع مدل یقه فراک در سال‌های ۱۹۰۰ وارد صنعت مد و پوشاک مردانه شد و به یکی از گزینه‌های اصلی لباس‌های رسمی تبدیل شد، چراکه این دوران را عصر طلایی لباس‌های رسمی مثل تاکسیدو و … می‌دانستند. اگر چه این مدل یقه در طول تاریخ و با مدرن شدن صنعت لباس مردانه جای خودش را به مدل یقه‌های راحت‌تر و شاید بتوان گفت مینیمال‌تری داد،  اما هنوز هم یقه فراک را به عنوان یقه کلاسیک رسمی مردانه می‌شناسند و بسیاری از مردان خوش‌پوش هنوز هم از این پیراهن‌های مردانه استفاده می‌کنند.

 

یقه فراک با پاپیون

با یقه فراک چه بپوشیم تا لوکس‌تر و خوش‌ پوش‌ تر به نظر برسیم؟

این مدل یقه لباس فقط و فقط برای موقعیت‌های رسمی و فرمال مناسب خواهد بود. پس بهترین گزینه برای ست کردن با پیراهن‌های مردانه که این مدل یقه را دارند، آیتم‌هایی است که خود، نماد لباس‌های رسمی و فرمال باشند؛ مثل کت‌های تاکسیدو و یا سایر لباس‌های مجلسی. اگر می‌خواهید تیپ و استایل مجلسیتان را کامل کنید، پس باید بین پاپیون و یا کروات یکی را انتخاب کنید که ما به شما قطعاً پاپیون را پیشنهاد می‌کنیم.

نظر شما چیست؟ پیراهن یقه فراک با تاکسیدو و یک پاپیون مشکی فوق‌العاده نمی‌شود؟ البته به شرطی که حواستان باشد دو بال یقه فراک را پشت پاپیونتان بگذارید تا شیک‌تر و مرتب‌تر به نظر برسید. اگر به کروات بیشتر از پاپیون علاقه دارید بهتر است روی پیراهن مردانه با یقه فراکتان یک کت مجلسی که از تاکسیدو کمتر رسمی باشد بپوشید تا تعادل استایلتان به هم نخورد. اگر این ست را برای پوشیدن انتخاب کردید دیگر لازم نیست که بال‌های یقه‌ی پیراهن مردانه‌تان را به پایین بکشید و یا زیر کروات قرار دهید.

 

یقه فراک و کروات

 

بیشتر ببینید: ۳۰ مدل کت و شلوار مردانه با مدل‌های امروزی و متنوع

 

چه زمانی پیراهن مردانه با مدل یقه‌ی فراک بپوشیم؟

اگر به مهمانی دعوت شدید که تم لباس رسمی مشکی و سفید (بلک تای) داشت، بدون تردید یقه فراک را انتخاب کنید! این یقه‌ها برای ملاقات‌های فرمال و رسمی نیز بسیار مناسب اند. شما به کمک این استایل می‌توانید به همه ثابت کنید که یک جنتلمن خوش‌پوش هستید! فراموش نکنید که در این موقعیت‌ها هم می‌تونید از پیراهن مردانه با یقه‌های معمولی استفاده کنید؛ اما این یقه‌ها تاثیر و جلوه‌ی رسمی یقه فراک را به هیچ وجه ندارند.


یکی دیگر از موقعیت‌های مناسب برای پوشیدن این مدل یقه در پیراهن‌های مردانه،  مراسم‌های عروسی‌ است. اگر خود داماد باشید و یا به مهمانی لوکس عروسی دعوت شده باشید، این یقه بلوز مردانه برای موقعیت‌های رسمی مناسب است؛ اما به این معنی نیست که شما مجاز باشید آن را در محل کار بپوشید. به طور خلاصه یقه فراک در بین مدل یقه‌های پیراهن مردانه مانند یک ماشین لوکس و آخرین مدل بین بقیه‌ی ماشین‌هاست و برای هر موقعیت و مراسمی مناسب نیست؛ اما قطعا چشم‌ها را به شما خیره می‌کند! پس به عنوان یک جنتلمن باید حواستان باشد که در کجا و چه موقعیتی از این یقه‌ی شیک مردانه استفاده می‌کنید. 

 

پیراهن یقه فراک

 

چند نمونه از ست با پیراهن یقه فراک مردانه

۱. ست بسیار لوکس و رسمی یقه فراک با تاکسیدو

یقه فراک  با تاکسیدو


۲. پیراهن یقه فراک مشکی و کت و شلوار مجلسی مشکی

 پیراهن یقه فراک مشکی


۳. ست رسمی پیراهن یقه فراک با پاپیون و ساس بند

یقه فراک  و ساس بند

در آخر

در این مطلب، درباره یقه فراک و اصول ست کردن آن صحبت کردیم و مدل‌های مختلف آن را با هم مشاهده کردیم. به طور کلی اهمیت انتخاب ست مناسب برای مهمانی‌های رسمی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو، پیشنهاد می‌کنیم با پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی نیز در ستاره آشنا شوید. نظر شما راجع به یقه فراک، نحوه‌ی ست کردن و موقعیت‌های مناسب برای پوشیدن آن چیست؟ تجربه‌ای در این زمینه دارید؟

6 نکته برای انتخاب لباس‌های سایز بزرگ


لباس سایز بزرگ زنانه و انتخاب آن جزو چالش‌هایی است که اگر ریزه‌کاری‌هایش را بلد نباشید، به راحتی از خیلی خوب به خیلی بد تغییر خواهید کرد.

 

 

انتخاب لباس‌، لباس سایز بزرگ،


 

در این مطلب با شش نکته درباره انتخاب لباس سایز بزرگ برای حضور در یک جمع زنانه‎‌ آشنا خواهید شد

لباس گشاد بخرم؟

یکی از بدترین اشتباهات خانم‌ها برای انتخاب لباس سایز بزرگ زنانه این است که فکر می‌کنند  باید خیلی گشاد باشد! خانم‌های عزیز داشتن اضافه‌وزن به این معنی نیست که  باید لباس خیلی گشاد بپوشید. باید فرم بدن‌تان را بشناسید و بر اساس آن لباس مناسب‌تان را انتخاب کنید؛ برای مثال ممکن است بدن شما به اصطلاح فرم سیب داشته باشد و در بخش میانی بدن مثل شکم چاق باشید، در این صورت نوع لباسی که باید انتخاب کنید با فرم بدن گلابی شکل که شامل پایین‌تنه چاق است، متفاوت خواهد بود. به خاطر داشته باشید انتخاب لباس‌های گشاد صرفا شما را چاق‌تر نشان خواهد داد.


فقط رنگ تیره بپوشم؟

در این‌که مشکی یکی از بهترین رنگ‌ها برای لباس سایز بزرگ زنانه است، شکی وجود ندارد اما نباید تمام انتخاب‌های‌تان را به این رنگ لاغر کننده محدود کنید. خانم‌های سایز بزرگ می‌توانند به راحتی سراغ تناژ‌های تیره از هر طیف رنگی بروند، سرمه‌ای و سبز تیره و آبی کاربنی تنها سه نمونه از رنگ‌های تیره‌ای هستند که می‌توانید با خیال راحت، آن‌ها را انتخاب کنید.
 

شلوار بپوشم یا لگینگ؟

لگینگ که در ایران به عنوان لگ شناخته می‌شود هم می‌تواند انتخاب خوبی برای لباس سایز بزرگ زنانه باشد اما شرط دارد؛ شما تنها در صورتی می‌توانید لگینگ بپوشید که آن را با یک تونیک بلند همراه کنید. در غیر این صورت به جای استفاده از لگینگ، سراغ شلوارهای معمولی راسته بروید تا فرم بدن‌تان را زیباتر نشان دهد.
 

لباس سایز بزرگ زنانه را آنلاین بخرم؟

خانم‌هایی که اضافه وزن دارند، باید درباره خرید اینترنتی لباس زنانه سایز بزرگ حساسیت بیشتری به خرج دهند و تنها به سراغ سایت‌هایی بروند که سیستم سایزبندی آن‌ها بسیار دقیق است و کمترین میزان خطا را دارد. در غیر این صورت خرید لباس سایز بزرگ زنانه به صورت اینترنتی به یکی از بزرگ ترین اشتباهات آن‌ها تبدیل خواهد شد.


بلوک‌های رنگی چیست؟

احتمالا اصطلاح Color Blocked Dress را شنیده‌اید؛ این لباس‌ها شامل پارچه‌های رنگی متفاوتی هستند که کنار هم قرار می‌گیرند و مجموعه زیبایی را تشکیل می‌دهند. نکته‌ای که این لباس‌ها را به عنوان لباس سایز بزرگ زنانه مناسب می‌کند و خیلی از خانم‌ها در باره آن اشتباه می‌کنند، این است که کدام رنگ در کدام قسمت قرار گیرد. چنان چه اضافه وزن شما سراسری نیست و تنها شامل بخش‌هایی از بدن‌تان می‌شود، سعی کنید رنگ‌های مربوط به آن بخش‌ها را تیره‌تر انتخاب کنید. برای مثال ممکن است در ناحیه پاها اضافه وزن داشته باشید و بالاتنه‌تان لاغر باشد، در این صورت از پیراهنی استفاده کنید که دارای بلوک‌های رنگی تیره در ناحیه پاها باشد و در قسمت بالاتنه شامل رنگ‌های روشن شود.


 چه اکسسوری برای لباس سایز بزرگ خوب است؟

اگر عاشق رنگ‌ها هستید و از این‌که باید به اجبار سراغ لباس سایز بزرگ زنانه‌ای بروید که رنگی تیره دارد، خسته شده‌اید، به معجزه اکسسوری ایمان بیاورید. کافی است یک گردنبند زیبا با رنگ‌های شاد و روشن بیندازید یا اگر گردن‌تان بلند و لاغر است از یک دستمال گردن شاد و رنگی استفاده کنید تا تیرگی رنگ‌ها را خنثی کنید. نکته مهم این است که اکسسوری‌های شما نباید توجه را به سمت اعضایی که اضافه وزن دارند، جلب کند. مثلا اگر شکم دارید نباید یک گردنبند بلند بیندازید.
منبع: تبیان

لباس کُردی؛ لباسی در ویترین جهانی

لباس همیشه عنصری برای شناخت فرهنگ، اصالت، آداب و رسوم یک قوم و ملت است و تنوع لباس‌ها سبب تمایز اقوام ایرانی در داخل کشور شده و به نوعی لباس هر قوم نمایانگر هویت آن قوم است.

لباس کُردی یکی از آن لباس‌هایی است که به کُردها هویت خاصی بخشیده و اهمیت و زیبایی آن به اندازه‌ای است که به یک ویترین جهانی تبدیل شده و روزی را در تقویم جهانی به خود اختصاص داده است.

در طول تاریخ، کُردها از آن دسته اقوامی بوده‌اند که همواره بر حفظ هویت، زبان و لباس خود بسیار تعصب داشته و دارند و آن را به درازای تاریخ حفظ کرده‌اند.

نمی‌توان گفت که لباس کُردی تنها یک واژه یا یک لباس است، لباسی است به قدمت تاریخ که از طبیعت کوهستانی کردستان الهام گرفته و راوی حکایت زندگی مردمان کُرد است، راوی حکایت زندگی در کوهستان و در آب و هوای کردستان است.

لباس کُردی تنها شامل یک نوع نیست که بتوان به راحتی در مورد آن حرف زد، لباس کُردی؛ لباسی است در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوع که خود یکی از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت بازارچه‌های قدیمی سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان، وجود پارچه‌های رنگارنگ و زیبای لباس کُردی است که چشم‌ هر رهگذری را به خود خیره می‌کند.

لباس کردی در اوج محجوبی و پوشیدگی که دارد، زیبایی و اصالت خاصی را در خود دارد که حکایت از حجب، حیا، وقار و سادگی مردمان کُرد دارد.

مدل به ظاهر گشاد لباس کُردی خود نیز حکایت دیگری دارد که برای زندگی در کوهستان و رفت و آمد از راه‌های کوهستانی و سخت و دشوار طراحی شده است که این نوع پوشش و گشاد بودن لباس رفت و آمد را برای زنان و مردان کُرد در کوهستان آسان‌تر کرده است.

جدای از تنوع فرهنگی کردستان، لباس‌های کُردی از تنوع خاصی برخوردار بوده و هر منطقه‌ای دارای لباس مخصوص به خود است که از انواع لباس زنانه کُردی می‌توان به سقزی، سورانی، سنه‌ای و اورامی اشاره کرد.

جدای از طرح و مدل لباس کُردی که بسیار زیبا و تامل برانگیز است به نظر می‌رسد یکی از دلایل شهرت لباس کُردی اکسسوری‌های زیبایی است که در کنار لباس کُردی تعبیه شده است.

سکه و لیره؛ سکه و لیره‌های به کار رفته در لباس زنان کُرد چنان نوای دل‌انگیزی را هنگام راه‌رفتن ایجاد کرده که ذوق شعری شاعران را برانگیخته و آوازه‌خوان‌ها در وصف آن آوازها سرداده‌اند که همین آوازها بخش عظیمی از فولکلور کُردی را تشکیل داده است.

میخک؛ یکی از عناصر جدایی ناپذیر لباس کُردی است که زنان کُرد از زمان‌های بسیار دور تا به امروز از آن به جای عطر استفاده می‌کنند که بویی بسیار محسور کننده دارد.

چارۆکە؛ رودوشی است که زنان کُرد برای نشان دادن وقار، زیبایی و پختگی خود از آن استفاده می‌کنند و کمتر شاعری یافت می‌شود که در شعرهایش و در توصیف زیبایی‌های زن از این واژه استفاده نکرده باشد.

تازکڵاو؛ در تعریف تازکڵاو همان بس که تنها دختران آغازاده و خان‌زاده و اعیانی از آن استفاده می‌کردند که معمولا شکلی استوانه‌ای دارد که با رشته‌های لیره و نقش‌هایی زیبا تزئین شده است و نشان از جایگاه اجتماعی زنان کُرد داشته‌است.

سەروەنی یا ڕەشتی؛ باتوجه به منطقه کوهستانی کردستان و سردسیر بودن آن یکی از پوشش‌های ضروری زنان کُرد بوده است که هنوز هم که هنوز است افراد مسن از آن استفاده می‌کنند و پوششی محافظتی بوده در برابر سرمای کوهستان.

کُلُنجه؛ نیم‌تنه‌ای است که روی لباس کُردی پوشیده می‌شود که معمولا آن را «سوخمه» هم می‌نامند و از پارچه‌زری یا مخملی زیبا دوخته می‌شود.

ده‌رپه؛ به جای شلوار پوشیده می‌شود که دهانه‌ی آن تنگ و بر روی مچ پا قرار می‌گیرد ولی پوشش ساق‌های آن بسیار گشاد است که رفت‌وآمد زنان در کوهستان را راحت کرده است.

پشت توێن؛ که همان پشتند مردانه است اما دوخته شده با پارچه‌های ابریشمی گلدار و زیبا که موقع بستن آن به کمر کمی از پیراهن بلند لباس‌کردی را بالا می‌کشد بطوری ‌که انتهای دامن از مچ پای آن‌ها پایین‌تر نرود و مانع رفت‌وآمد آن‌ها نشود.

جدای از تنوع فرهنگی کردستان، لباس‌های کُردی از تنوع خاصی برخوردار بوده و هر منطقه‌ای دارای لباس مخصوص به خود است که از انواع لباس زنانه کُردی می‌توان به سقزی، سورانی، سنه‌ای و اورامی اشاره کرد.

چوخه، پانتۆڵ، مەلێکی، فرەنجی و کوڵەباڵ و... از انواع لباس کُردی مردانه است که در هر منطقه یک نوع از آن باب است.

فره‌نجی؛ یکی از پوشش‌های ویژه مردان کُرد است که بیشتر مورد استفاده مردمان عشایر کُرد بوده که در طراحی آن نکات بسیار ظریفی نهفته و کوتاه و بلندی آن نشان از جایگاه اجتماعی فرد داشته و از سوی دیگر دو زایده برآمده بر روی شانه‌ها، حکایت از سرنوشت کُردها در زمان ضحاک مار به دوش دارد.

چوخه؛ نیم‌تنه‌ای پنبه‌ای یا پشمی است که در ناحیه سقز، بانه و مریوان به آن «که‌وا» می‌گویند و در سنندج و کرمانشاه و نیز در میان لک‌ها آن را «چوخه» می‌نامند.

لفکه سورانی؛ پیراهنی با آستین فراخ و بلند و زبانه‌ای مثلث شکل در انتهای آستین است که در حالت عادی دور مچ یا بازو پیچیده می‌شود.

پیچ: دستمالی است سیاه و سفید که مردها با گذاشتن کلاه روی سر به دور کلاه پیچانده می‌شود و در قسمت پشت سر در درون دستمال قرار داده می‌شود تا شل نشود.

کله بال؛ پوششی است که از نمد ساخته شده که چوپانان در هنگام چرای گله در صحرا و کوهستان از آن استفاده می‌کردند.

لباس کُردی، گام به گام با مردم کُرد تاریخ را درنوردیده و از سختی‌ها و ناملایمات زندگی عبور کرده و حال راوی سختی‌ها، خوشی‌ها و سرگذشت کُردها است.

منبع: ایسنا